PromZ.be 04-2018

8 N ews USA: meer eindejaars­ geschenken met logo Het Amerikaanse Advertising Specialty Insti- tute zegt dat de bedrijven in de VS meer zul- len besteden aan eindejaarsgeschenken voor personeel en klanten. Dat concludeert men op basis van de 2018 Corporate Gift Study. 42% van de bedrijven is van plan de mede- werkers een cadeau te geven, 2% meer dan in 2017. 37% geeft een geschenk aan klanten of prospecten, 5% meer dan in 2017. De groei- ende economie in de VS is een verklaring voor die stijging. Opvallend is ook dat bijna drie- kwart van de cadeaus voorzien is van het logo van schenkend bedrijf. 48% van alle bedrijven geeft een cadeau met een logo, 3% meer dan in 2017. “De economie is booming in veel sec- toren en in een poging om op te vallen tussen de concurrenten, gaan bedrijven meer en meer promotionele producten gebruiken. Die zijn tastbaar en ze bieden een zichtbare appreci- atie naar klanten, prospecten en werknemers,” aldus het ASI. Spinner promo-product van het jaar In het kader van de State of the Industrie 2018 heeft het Amerikaanse Advertising Specialty Institute de spinner uitgeroepen tot product van het jaar in de promo-industrie. De spinner kwam op in 2017 via virale media: het was een hit op YouTube en de filmpjes wer- den gedeeld op social media. De verkopen ste- gen enorm en in april 2017 was de spinner ook een hot item op de markt van product media. Bij het Advertising Specialty Institute kwam de spinner in die maand in de top tien van de meest gezochte termen. In mei 2017 stond die op nummer één. In de herfst verminderde de belangstelling. Les product media brisent « l’encombrement » Lors d’une interview vidéo dans le cadre de l’Advertising Week aux États-Unis, Paul Bellantone, président et CEO de la Promotional Products Association International, a souligné la force des product media. « Nous savons que les articles promotionnels brisent l’encom- brement (publicitaire), » a-t-il expliqué à Josh Golden, président et éditeur d’Advertising Age. Bellantone a précisé que les consommateurs tentent d’éviter la publi- cité classique. Les produits promotionnels par contre permettent à une marque de toucher les consommateurs souhaitant réellement la recevoir. Golden, éditeur d’AdAge, se montrait initialement plu- tôt sceptique quant aux articles promotionnels en tant que moyen publicitaire mais a cependant affirmé : « Recevoir un petit cadeau lorsque vous arrivez quelque part a quelque chose d’excitant. Cela fait toujours plaisir. Par la suite, les consommateurs associent ce moment de plaisir à la marque. » ‘ProductZFinder’: zoekmachine op promz.be Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen in de wereld van product media: surf naar www.promz.be voor nieuw- tjes, trends en nieuwe promo- ideeën. Bovendien vindt u op de site ook de ‘ProductZFin- der’, een onafhankelijk zoek- machine voor promotionele producten en business gifts. Met die zoekfunctie kunnen bedrijven niet alleen promotionele artikelen vinden maar ook distributeurs die die producten leveren. De promotionele producten en business gifts zijn ondergebracht in 12 themacategorieën met in totaal ruim 200 subcategorieën. Verder is er de mogelijkheid om te selecteren op kleur, hoeveelheid, prijs en aard van bedrukking. La 2ième vie du sac banane Le sac banane a repris du service … surtout comme accessoire lors des festivals, précise Toon Kympers, vice-président marketing & strategy East Pack (une des marques de VF Corporation). Pour des raisons de sécurité, la plupart des festivals interdisent les sacs à dos, étant donné qu’ils compliquent trop les contrôles. Malgré tout, le consommateur actuel a tout de même besoin d’une solution afin de pouvoir ranger son smartphone et sa batterie de réserve, ce qui a rendu le sac banane à nouveau populaire. D’ailleurs, la chaîne de vêtements Marc O’Polo propose justement ces jours-ci, dans un mailing à ses clients, un sac banane gratuit pour tout achat dans ses magasins.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5