PromZ.be 01-2019

42 Patrick Notteboom (Maximum Image) geeft aan dat voor de eind- klanten het budget voor promotionele pennen acceptabel is. Hij ziet twee richtingen: “Goedkope pennen om massaal weg te geven en kwaliteitsvolle pennen om gericht aan een doelgroep te geven (bijvoorbeeld aan architecten op een bouwbeurs).” Wat de prijzen van de pennen betreft, zegt Michel Van Bavel dat 85% van de pennen die verkocht worden minder dan een euro per stuk kosten. Omgerekend naar prijs per contact per balpen geeft dat - afgaande op een gebruik van 1000 keer - een ongekend laag (en dus interessant) bedrag: 0,1 cent ( € 0,001)!  E n B ref Stylo à bille. Même à l’ère digitale, le stylo à bille reste un « runner ». Qu’est-ce qui fait sa force ? Personnel. Un stylo à bille est un article très personnel. On l’emploie au quotidien et c’est la raison pour laquelle il reste un produit promotionnel important. Une étude démontre qu’un stylo à bille est utilisé entre 1.000 et 2.000 fois, en fonction de sa qualité. Réflexion. Un marketer planche pendant des heures et des jours sur une campagne. Les stylos nécessitent eux aussi une sérieuse réflexion. « Un stylo possède une durée de vie nettement plus longue que celle d’une action marketing. » De luxe pen De ‘betere’ pen blijft nog altijd een interessant product om cadeau te doen, vooral als het om relatiegeschenken in het duurdere segment of om geschenken aan personeel gaat. Een merkproduct dat bekend is uit de retail is dan een voordeel en dan komen de gevestigde namen naar boven: Waterman, Parker, Cross... Ronny De Smedt van Pasco Gifts geeft aan dat “....luxe pennen en schrijfsets opnieuw gegeerde rela- tiegeschenken zijn.” S chrijfinstrumenten www.senator.com HEADLINER SOFT TOUCH ELEGANT DESIGN OF A PURISTIC CHARACTER. Elegant mix of matt soft touch barrel and transparent colour accents: • Elegant, linear design. • With superior high quality matt soft touch surface barrel. • Large advertising areas on barrel and clip. liner_100x297_benelux.indd 1 07.02.2019 15:56:26

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5