PromZ.be 01-2021

8 NEWS Naar aanleiding van 25 jaar BOB-campagne in ons land heef t de organisatie ‘Ouders van Verongeluk te kinderen’ afgelopen winter een alterna- tieve campagne opgezet met steun van het Vias Institute. De klassieke BOB-sleutelhanger voor chauf feurs die bij een con- trole ‘alcoholvrij ’ zijn, heef t een ‘negatieve tegenhanger ’ gekre- gen voor bestuurders die drin- ken en rijden: een sleutelhanger met namen van verongelukte kinderen. De campagne is het werk van Happiness Brussels. Over aantallen sleutelhangers werden geen mededelingen gedaan. De poli t ie overhandigde bij alcoholcontroles de al terna- tieve sleutelhangers tijdens het Weekend Zonder Alcohol (23 en 24 januar jl .) aan automobilis- ten die op rijden onder invloed betrapt werden. Zij kregen niet alleen de sleutelhanger maar ook het verhaal achter de naam van het kind dat overleden was als gevolg van een ongeval veroorzaakt door een bestuur- der die onder invloed reed. “De confronterende ‘niet-Bob- sleutelhangers’ hebben het- zelfde typische let ter type en dezelfde gele kleur van het ico- nische BOB-logo. OVK en Vias hopen dat ze langer zullen blij- ven hangen dan de boete of het rijverbod,” aldus de initiatiefne- mers in een persbericht .”Be- trapte bestuurders kunnen hun sleutelhanger nadien omruilen via de site voor een online ver- keerscursus bij Vias. Tijdens die cursus wordt dieper ingegaan op de gevolgen van alcohol op het rijgedrag.” Durant la première semaine de janvier, The Coca-Cola Company Belgium a lancé une campagne permettant aux consommateurs de commander une canette et d’y faire imprimer leurs bonnes résolutions pour 2021. Ceci, au moyen d’une application en ligne. Ces emballages personnalisés sont expédiés dans les deux jours, soit à celui/celle qui a rédigé les bonnes résolutions, soit à un membre de sa famille ou un(e) ami(e). La campagne s’inscrit dans le thème « Ouvert à Mieux Faire ». « Le début d’une nouvelle année est traditionnellement le moment lors duquel nous partageons nos résolutions et où nous nous interro- geons sur ce que nous pouvons faire mieux que l’année précédente. Après une année 2020 particulière, Coca-Cola veut encourager tout le monde à aborder la nouvelle année l’esprit ouvert. Et pour cela, le logo Coca-Cola iconique, qui se trouve au milieu des canettes, sera remplacé par des résolutions visant à transformer chaque canette en un encouragement à faire mieux, tous ensemble, » explique la mar- que dans un communiqué de presse. Ces canettes en édition limitée des produits Coca-Cola Original Taste et Zero Sugar sont disponibles depuis le 4 janvier. Par ailleurs, les consommateurs peuvent également faire imprimer leurs propres bonnes résolutions sur des canettes et les garder pour eux ou les envoyer à d’autres personnes. « Avec sa nouvelle campagne “Ouvert à Mieux Faire”, Coca-Cola veut inviter chacun à inscrire ses bonnes résolutions sur des canettes personna- lisées et à œuvrer pour un avenir meilleur. » Anouk Van Hauteghem, Belux Marketing Director chez Coca-Cola Services, commente : « L’année écoulée a été diff icile pour beaucoup de monde et nous voulons continuer à soutenir et encourager les gens. Un petit effort ou un petit geste peut déjà encourager et donner de l’espoir à d’autres personnes. » Coca-Cola : des canettes assorties de bonnes résolutions PAPERMINTS NEEMT COOL CAPS WEER IN REGIE BOB-CAMPAGNE 2021: DE ANTI-SLEUTELHANGER PaperMints maakte recent bekend dat het de promotionele versie van CoolCaps (mintbolletjes in een doorzichtig kokertje) weer in eigen regie neemt. Tot voor kort was de regie ervan in handen van BelgoSweet, sinds najaar 2017 onderdeel van Kick & Rush. PaperMints is een initiatief van Guy Dessaux , ook de man achter Belgosweet. In 2017 deed toen 69-jarige Dessaux BelgoSweet van de hand omdat, zo zei hij destijds, op die leef tijd “. . . twee firma’s beheren iets te veel werd”. PaperMints was en is gespecialiseerd in dunne muntblaadjes en is actief in 35 landen. Bij de verkoop van BelgoSweet liet PaperMints weten niet in het promotionele kanaal te zullen werken.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5