PromZ.be 02-2019

B este L ezers , C hers lecteurs , De zomer staat voor de deur. Dat betekent voor de meeste mensen vakantie. En ook voor velen het bezoeken aan een of meerdere festivals. Voor marke- teers betekent dat kansen om hun merk in een andere, voor de consument meer ontspannen omgeving in the picture te zetten. Tijdens festivals en op vakantie zijn de consumenten immers minder gehaast en staan ze meer open voor interessante, leuke en nieuwe zaken. Ook voor promotionele producten en business gifts. In dit nummer besteden we bijvoorbeeld aandacht aan product media en kamperen (‘het buitenleven’), aan merchandising van textielproducten tijdens festivals en evenementen en aan handdoeken als promotioneel element. Een strandlaken of badhanddoek met logo bijvoor- beeld is mooi meegenomen, zowel voor de consument (die een cadeautje krijgt) als voor de marketeer (wiens product dankzij het cadeautje gekocht is én wiens merk op het strand en in het zwembad te zien is). Het is anders gezegd voor de twee partijen een win-win situatie. Dat maakt een goed gekozen promotioneel product zo sterk... L’été est à nos portes. Les vacances s’annoncent donc pour la majorité d’entre nous. Nombreux sont ceux qui en profiteront pour se rendre à un ou plusieurs festivals. Il s’agit pour les marketers d’une période présentant de belles opportunités de placer leur marque sous les projecteurs dans un environnement différent où les consommateurs sont plus détendus. Moins pressés en vacances et lors des festivals, ils se montrent en effet plus ouverts vis-à-vis de nouveautés, de choses amusantes et intéressantes. Il en va de même pour les produits promotionnels et cadeaux d’affaires. Dans ce numéro, nous nous intéresserons aux product media et au camping (« la vie à l’exté- rieur »), au merchandising d’articles textiles lors de festivals et événements ainsi qu’aux serviettes proposées à titre d’outil promotionnel. Un drap de plage ou une serviette de bain avec logo s’avère très intéressant aussi bien pour les consommateurs (qui reçoivent un cadeau) que pour les marketers (dont le produit est acheté grâce au cadeau et dont la marque est visible à la plage et à la piscine). Une situation win-win pour les deux parties ! Et c’est ce qui fait justement la force d’un produit promotionnel judicieusement choisi… AD VAN POPPEL HOOFDREDACTEUR/ RÉDACTEUR EN CHEF 4

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