PromZ.be 01-2020
16 PMA OF THE YEAR AWARDS 2019 Specialisten Bij de specialisten schoot Maximum Image de hoofdvogel af. Het is voor het bedrijf het tweede achtereenvolgende jaar dat het goud wint, in 2019 bij de ‘chal- lengers’ en nu bij de specialisten. “Deze award bij de ‘specialisten’ schatten we nog hoger in dan die bij de ‘challengers’ omdat het een bevestiging is dat onze aanpak uniek is in de markt en dat we met succes gebouwd hebben aan een USP,” aldus Patrick Notteboom van Maximum Image. “Het is zeer motiverend om te zien dat leveranciers, onze klanten en het publiek onze manier van werken ten zeerste waarderen. De award is zeker een ‘deuropener’ omdat deze prijs uit de sector aan prospecten en nieuwe klanten de garantie geeft dat ze met een ernstig bedrijf te maken hebben met een sterk en beproefd USP. Uiteindelijk leggen ze voor een deel hun imago in onze handen en dat vraagt vertrouwen. Maximum Image bestaat momenteel uit zeven personen. Notteboom startte het bedrijf in 2007 na een carrière in de textielsector. Dat maakt ook dat textiel één van de speerpunten is van Maximum Image. Benoït Derumier, de man achter Mister Gadget, reikte naar de tweede plaats bij de specialisten. Sinds 2011 werkt hij in zijn eenmanszaak vanuit Ecaussinnes in Henegouwen. Daarvoor was hij sinds het midden van de jaren negentig van de vorige eeuw al actief in de sector maar dan in dienstverband. Hij heeft inmiddels een regionaal sterke positie in Henegouwen uitgebouwd, onder meer op basis van actieve networking. “Deze prijs is een mooie erkenning door onze sector (door suppliers en concullega’s). De award zorgt ervoor dat onze naam nu ook zichtbaar wordt in Vlaanderen!” aldus Derumier. Het brons ging gedeeld naar twee Leuvense bedrijven: Biznizpoint en Arteel Recognition & Loyalty. “Wow,” reageert Dirk Declercq van Biznizpoint. “Het is echt een verrassing dat we bij de top drie mogen zijn. Het geeft ons zeker voldoening en we zijn hier als (klein) familiebedrijf heel fier op.” Declercq stelt dat “....deze beloning voor ons ook de bevestiging is dat we niet zo slecht bezig zijn en dat we zelf nog heel wat potentieel hebben naar bedrijven toe.” Het bedrijf is opgericht in 1994 als T-Art en werd in 2010 Biznizpoint. Ook voor Arteel was het winnen van brons een verrassing. “Dit hadden wij totaal niet verwacht,” aldus Michaëla Arteel. “‘Onze slogan is ‘go the extra mile’ en dit zit dan ook in het DNA van elk van onze medewerkers. Het doet plezier dat het door mensen buiten onze organisatie wordt opgemerkt. Wij ontwerpen en verkopen dagelijks awards voor onze klanten. Het is dan ook mooi om zelf eens een award te winnen.” Arteel recognition & loyalty solutions bestaat sinds 1992. EN BREF GÉNÉRALISTES. La société Pasco Gifts d’Alost a remporté la médaille d’or à l’occasion des PMA of the Year Awards. PPasco Gifts a remporté l’or pour la deuxième fois. Le jury a salué l’ap- proche personnelle de Pasco par rapport à ses clients ainsi que l’excellente combinaison de ses ventes en ligne et hors ligne. SPÉCIALISTES. Dans la catégorie des spécialistes, c’est Maximum Image qui a décroché la première place. C’est déjà la seconde fois d’affilée que cette entreprise remporte la médaille d’or, la première fois en 2019 dans la catégorie « challengers » et cette année dans la catégorie « spécialistes ». Au niveau de la catégorie des « spécialistes », on peut constater que l’on a réussi avec succès à mettre en place un USP. CINQUIÈME FOIS. C’était la cinquième fois que PromZ-be décernait le « Product Media Advisor of the Year ». En octobre 2019, un jury de professionnels avait dressé une liste restreinte dans laquelle ils avaient choisi leur lauréat. Les fournisseurs et le public avaient quant à eux jusqu’à mi-janvier pour voter. Waarom een PMA of the Year Award? De ‘Product Media Advisor of the Year-Award’ is een initiatief van PromZ-be. Met de prijs wil PromZ-be de professionalisering van de sector aanmoedigen en vooral de adviseurs belonen die zich onderscheiden door hun professionele aanpak in het kiezen van de juiste product media (promotionele producten en business gifts). Verder wil PromZ-be met deze prijs product media in de schijnwerper zetten als valabel onderdeel van de marketing-mix. Diverse studies in binnen- en buitenland hebben de kracht van promotionele artikelen en business gifts aangetoond als media om naamsbekendheid, merktrouw, merksympathie en verkoop- activatie te genereren. Hoe worden de winnaars bepaald? Voor de Product Media of the Year Award zijn er drie jury’s. De eerste is de vakjury, samengesteld uit kenners van de sector. Deze maal waren dat Serge Mertens (PF Concept), Bob Heerius (Xindao), Gunnar De Roeck (Texet), Tristan van Overbroek (Prefix Design Benelux), John-M Swaab (Het Portaal-uitgevers) en Ad van Poppel (hoofdredacteur PromZ-be). Het gewicht van die jury in de einduitslag is 50%. Daarnaast zijn er twee ‘brede’ jury’s: de publieksjury en de suppliersjury, die elk een gewicht hebben van 25%. Die brede jury’s stemmen online op basis van een shortlist van tien genomineerden die door de vakjury opgesteld is. Winnaar bij de generalisten: Paso Gifts Winnaar bij de specialisten: Maximum Image
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5