PromZ.be 03-2020

52 BAPP NEWS Michel Deboudt renforce l’équipeBAPP BAPPin202120jaar De Belgian Association of Promotional Products viert in 2021 het twintigjarig bestaan. De BAPP werd in 2001 opgezet door Anthony Driscoll. Men voelde toen de nood aan om als sector naar buiten te treden met het oog op de wettelijke bepalingen waaraan de distribu- teurs en leveranciers in de sector moesten voldoen (zoals Bebat). De BAPP zal volgend jaar een speciaal evenement rond die verjaardag opzetten. De Belgische markt voor product media is open en daardoor competitief. Om door de bomen het bos nog te kunnen zien raadt de Belgian Association of Promotional Products aan om bij de BAPP- aangesloten adviseurs aan te kloppen. Niet alleen om zo de Belgische bedrijven te steunen in deze corona-tijden, maar (zeker) ook om zo het beste advies te krijgen. De BAPP wijst er immers op dat veel product media geïmporteerd moeten worden (een eigen Belgische industrie op dit gebied is er nauwelijks) en dat de toegang tot het beroep relatief makkelijk is. “Wederverkopers, communicatiebureaus, grafi- sche ontwerpers en drukkers kunnen allemaal een beroep kunnen doen op importeurs van Product Media. Hierdoor is onze sector dan ook zeer com- petitief,” aldus de BAPP. “Voor de consument is die concurrentie op het eerste zicht misschien een goede zaak, want hij heeft meer en sneller toegang tot informatie zoals prijs, kwaliteit, getuigenissen en vergelijkingen, de concurrentie moet echter ‘gezond’ blijven zodat alle spelers - producenten, tussenper- sonen, klanten en eindgebruikers - hun rol kunnen spelen.” De vraag daarbij is of iedereen zich aan de geldende regels rond product media houdt. Wie die regels omzeilt, kan wellicht een betere prijs bieden, maar de eindklant daardoor ook in moeilijkheden brengen. Bijvoorbeeld als het gaat om door de advi- seur het al dan niet op zich nemen van de - financi- ële - verplichtingen van Bebat (batterijen) en Auvibel (auteursrechten). De BAPP-adviseurs hebben zich geëngageerd om die regels ten voordele van hun klanten te volgen. De BAPP wil daarom de rol van de adviseur/verkoper van Product Media opwaarderen. “Zo beschikken de Belgische verkopers/adviseurs die lid zijn van BAPP over heel wat troeven om hun klanten gedetailleerd te informeren over zaken zoals het doel van de cam- pagne met Product Media, het soort product, de kwaliteit, de herkomst, de erkenningen en normen, de technische aspecten en de aspecten rond MVO en milieu,” aldus de BAPP. “Laten we daarom onze Belgische leveranciers en tussenpersonen zoveel mogelijk aan bod laten komen.” BAPPopdebresvoor Belgischeadviseurs Au cours de la récente Assemblée Générale de la Belgian Association of Promotional Products (BAPP), Olivier Claeys (Screen Belgium), Bert Anthonissen (SkyO) et Julien Grandjean (Wazabi) ont été élus nouveaux mem- bres du Conseil d’Administration. Olivier Claeys (45) est administrateur délégué de Screen Belgium, spécia- lisée dans l’impression et la broderie de vêtements de travail et promotion- nels. Screen Belgium livre exclusive- ment via des distributeurs/conseillers. Bert Anthonissen (48) est distributeur/ conseiller et est depuis plus de 20 ans actif dans le secteur du product media. Il y a 8 ans, il créa SkyO avec Frédéric Tenret et Tom Enthoven (qui entre- temps a pris sa pension). Depuis 1 an, il est actif en coulisse au sein de la BAPP. Julien Grandjean (38) est distributeur/ conseiller et dirige Wazabi. Il a une expérience de plus de 15 ans dans le secteur. NouveauxmembresauConseil d’AdministrationdelaBAPP L’ancien président Michel Deboudt a été engagé comme « relation advisor » (contrat part-time de 30h semaine). Il consolidera les contacts avec les mem- bres et tâchera d’attirer de nouveaux membres, il entretiendra également les contacts avec les instances Bebat et Recupel ainsi que les autorités. Michel Deboudt était jusque juillet de cette année président de la BAPP. Il dirigeait la BAPP depuis juin 2017 et son mandat était arrivé à échéance. Il a une longue carrière derrière le dos dans le secteur du product media. D’abord chez Penn & Co, Gms et Mondial Gifts, suivi par The China Office et Van Bavel Enjoy Giving. Actuellement, l’é- quipe BAPP est composée à côté de Michel Deboudt, par Erich Cormann (Executive Manager et Brigitte Bodson (Management Assistant). Bert Anthonissen (à gauche), Julien Grandjean (au milieu) et Olivier Claeys (à droite) BAPP, Grensstraat 43, Rue de la Limite 43, 1950 Kraainem. T: 02/731 92 33, F: 02/731 92 33. info@bapp.be www.bapp.be BAPP vzw (Belgian Association of Promotional Products) heeft als missie de professionalisering, verdediging en promotie van de sector van de relatiegeschenken en promotieartikelen in het algemeen, en van de professionele belangen van haar statutaire leden in het bijzonder. La Belgian Association of Promotional Products A.S.B.L. (BAPP) a pour mission la professionnalisation, la défense et la promotion du secteur des cadeaux d’affaires et des articles promotionnels en général, et les intérêts professionnels de ses membres statutaires en particulier.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5