PromZ.be 04-2019
P roduct M edia A dvisor of the Y ear stelt dan ook dat “....Sky-O met deze nominatie zijn vaste plaats blijft verdienen in de kopgroep van productmedia bedrijven.” Sky-O werd in 2012 opgezet door Bert Antonissen, Fred Tenret en Tom Enthoven. Waar het bij hen om draait is “...het met vertrouwen opgebouwde partnership voortdurend onderhouden en verbeteren.” (www.skyo.be ) S quare N uts Square Nuts est un conseiller qui fait souvent aussi partie des nomi- nés. Thibaut Beyaert (marketing & sales Square Nuts) ne manque pas de souligner la fierté que cela suscite. « En 2017 nous avons gagné la médaille de bronze dans la catégorie Product Media Advisor Challenger Award et nous espérons améliorer ce score cette année. Ce serait une très belle récompense après le dur travail des dernières années », déclare-t-il. Square Nuts lancé en 2011 a évolué et compte à l’heure actuelle 6 collaborateurs. « Plus de 12 années d’expérience dans la vente d’articles promotionnels, plus de 3 générations dans la fabrication textile avec notre propre usine au Pakistan, la flexibilité et des solutions sur mesure pour chaque client », tels sont les atouts de l’entreprise. (www.squarenuts.be ) S upremia Sinds april van dit jaar is Supremia de naamwaaronder de Gemaco- groep opereert. De start van het bedrijf was in 1995. In de loop der jaren ondernam het een internationale expansie. Daardoor kon het ook grote internationale klanten aantrekken. Supremia was de Amerikaanse tak en men koos voor die naam omdat die goed omschrijft waar het om gaat. Sterk punt is dat Supremia het complete proces van product media op zich kan nemen. (www.supremia.com ) V an B avel E njoy G iving Voor Michel Van Bavel van Van Bavel Enjoy Giving (vorig jaar winnaar van de gold award) is “...het steeds een hele eer om genomineerd te worden.” Het huidige Van Bavel Enjoy Giving is gestart in 2003, maar de oorsprong gaat terug tot in 1953 toen de grootouders van Michel Van Bavel startten met Bavelco. Rond de eeuwwisseling ging Bavelco over in handen van Halo Europe. Bij Van Bavel Enjoy Giving werken nu 20 personen. Michel Van Bavel stelt dat in het bedrijf processen en creativiteit zeer belangrijk zijn. (www.vanbavel.be) SPECIALISTEN Q uatrième D imension Françius Bersez évoque « ... un sentiment de fierté intense ». Qua- trième Dimension a débuté en 1998 dans l’écosystème de l’Univer- sité de Namur. Ses connaissances en informatique acquises avec un ami en constituent la base « ... au profit de la confection de vêtements personnalisés pour en rationaliser les processus et ainsi créer un nouveau business model dans le secteur. » L’entreprise compte actuellement une cinquantaine de collaborateurs implan- tés en Wallonie, en Flandre, en Allemagne et au Royaume-Uni. L'atout est l’infrastructure technique permettant de garantir des délais courts pour la production de vêtements imprimés ou brodés. (www.4dimension.be) A lfa S hirt Bij Alfa Shirt toont men zich verheugd over de nominatie. “Dit is een bevestiging dat onze visie en strategie de juiste is: met name dat er een (r)evolutie aan de gang is naar digitale druk op textiel,” aldus Benoît Clarysse. Alfa Shirt - gestart in 1993 - heeft de laatste jaren sterk ingezet op dat digitale traject. Clarysse: “Alfa Shirt is de enige in de Benelux die voor digitaal drukwerk op textiel (DTG) zowel met Aeoon als Kornit machines werkt.” Er werken momen- teel 15 mensen bij Alfa Shirt. (www.alfashirt.com) A mahé « Une nomination fait toujours plaisir », déclare Maxime Gold- schmidt. « Cela fait 5 ans qu’Amahé parle du Product Media à ses clients qui sont très réceptifs à ce changement d’approche et de vision. De gros moyens ont été déployés pour transformer une communication de revendeur en celle de stratégiste en Product Media. » La société Amahé existe depuis 2004. En 2008, lorsque Maxime Goldschmidt en a repris la gérance, elle s’est spécialisée dans les cadeaux d’affaires et le Product Média. L’atout majeur de l’entreprise est, selon lui, sa vision du métier. (www.amahe.be ) A rteel Arteel uit Leuven is gespecialiseerd in “employee experience and customer loyalty programmes”. Het is een familiebedrijf en bestaat sinds 1976. Arteel werkt voor een groot aantal klanten in meer dan 30 landen. (www.arteel.eu ) De jury De vakjury bestond dit jaar uit kenners van de sector: Serge Mertens (PF Concept), Bob Heerius (Xindao), Gunnar De Roeck (Texet), Tristan van Overbroek (Prefix Design Benelux), John-M Swaab (Het Portaal-uitgevers) en Ad van Poppel (hoofdredac- teur PromZ.be). Zij keken bij het bepalen van de shortlist onder andere naar de kennis- en adviesfunctie ten behoeve van de klant, de mate van creativiteit en innovatie, de manier waarop de bedrijven naar buiten treden (zowel online als offline), de samenwerking met leveranciers, de inzet voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen... en de inzet voor het vakgebied (actief in vakorganisaties, contact met de pers, voorbeeld voor de sector). De stemming van de jury weegt voor 50% mee in het eindresul- taat. Daarnaast zullen ook de suppliers (leveranciers) hun stem mogen uitbrengen. Die weegt voor 25% mee. En de bedrijven (eindklanten) kunnen eveneens via een speciale website stem- men en dat resultaat is ook goed voor 25% in het eindoordeel. 12
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5