PromZ.be 04-2019

H oe bent u in de business gekomen? Jan Lieckens: “Na mij studie handelsingenieur (KU Leuven) en legerdienst (ik was bij de laatste lichting...) ben ik in 1994 begonnen bij Neckermann Postorders. Daar heb ik het marketingvak geleerd. Ik was er ver- antwoordelijk voor marketingresearch en statistieken. Na vijf jaar ben ik naar Anco-deegwaren (onderdeel CSM-groep) gegaan. Dat bedrijf verplaatste echter de marketing naar het Nederlandse Almere. Ik ben daarom gaan uitkijken naar een andere baan en ben bij Halo (dat eerder Bavelco had overgenomen) verantwoordelijke geworden voor de merchandising van Ford Motor Europe. Zo ben ik in de business van promotionele producten terechtgekomen. Tot 2006 ben bij Halo gebleven. In 2007 was ik key account mana- ger bij Globetrade/beetosee. Een jaar later ben ik bij Cartamundi begonnen als key account manager promotional sales - aanvankelijk alleen België en Luxemburg, later is Nederland er ook bijgekomen. Ik had met Cartamundi al veel gewerkt toen ik nog bij Halo was.” Vanwaar komt de naam? Jan Lieckens: “Cartamundi is kaarten van de wereld. Overal ter wereld zijn er kaarten en kaartspelen. We hebben productiefaci- liteiten in Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, in Azië , in het Mid- den Oosten en Europa. In Turnhout is de hoofdzetel. Cartamundi is in 1970 opgericht door Brepols (dat ook kaartspelen drukte), Biermans en Van Genechten.” Wat is het sterke punt van u voor de adverteerder? Jan Lieckens: “We hebben heel veel knowhow van druk- en ver- pakkingstechnieken. We hebben een heel gespecialiseerd promo– Jan Liekens (Cartamundi) ‘Markt zoekt meer kwaliteit’ T ussen P ot en P int Jan Lieckens (50) is senior account manager promotional sales voor de Benelux bij Cartamundi. Hij beantwoordt deze keer de ‘tussen- pot-en-pint’-vragen van PromZ.be. Jan Lieckens (50) is senior account manager promotional sales voor de Benelux bij Cartamundi. Hij is gehuwd en heeft een dochter en een zoon. 44

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5