PromZ.be 04-2019
PromZ.be nr. 38 november 2019/novembre 2019 jaargang/année 10 driemaandelijks tijdschrift over promotionele producten en business gifts/magazine trimestrielle des produits promotionnels et cadeaux d’affaires een uitgave van/une publication de: Het Portaal Uitgevers BV ( www.hetportaal.com) in samenwerking met/en collaboration avec la BAPP (Belgian Association of Promotional Products, www.bapp.be ) verschijnt vier keer per jaar/paraît 4 fois par an: februari, mei, augustus, november/février, mai, août, novembre hoofdredacteur/rédacteur en chef: Ad van Poppel, Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee, T 016/23 95 24, e-mail: ad.vanpoppel@promz.be verantwoordelijke uitgever/éditeur responsable: John-Michael Swaab regie/régie: Het Portaal Uitgevers BV, Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer, Nederland, T 00 31 75/647 57 47. Contact: Meryem Lasance (meryem@hetportaal.com ), Arjan Woortman (Arjan.Woortman@hetportaal.com) , John-Michael Swaab (John.Swaab@hetportaal.com ), Pierre van den Ancker (pierre.vandenancker@hetportaal.com ) adreswijzigingen/changements d’adresse: traffic@hetportaal.com www.promz.be Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever Aucun extrait de cette publication ne peut pas être reproduit ni diffusé sous quelque forme que se soit, sans l’autorisation expresse, préalable, de l’éditeur. Michael Freter, le directeur de PSI, le salon professionnel international dédié aux articles promotionnels et cadeaux d’affaires organisé à Düs- seldorf, a fait savoir que plus aucune limite ne sera imposée aux clients finaux en 2020. Jusqu’à présent, ils ne pouvaient visiter le salon que le dernier jour, sur invitation de leur conseiller/distributeur. En 2020, ils pourront le faire durant les trois jours d’ouverture (les 7, 8 et 9 janvier) mais uniquement sur invitation. Cette décision d’autoriser les clients finaux à accéder au salon les trois jours a été prise notamment en raison du fait que les conseillers/ distributeurs qui n’avaient pas invité leurs clients ont concentré leurs visites les deux premiers jours. Ceux qui avaient invité des clients n’étaient pas vraiment satisfaits non plus de l’unique journée leur étant réservée. Il s’est par ailleurs avéré que les années précédentes, certains conseillers/distributeurs permet- taient à leurs clients finaux de visiter « illégalement » le salon les deux premiers jours. N ews Brons voor Van Bavel bij PSI Sustainability Awards Van Bavel Enjoy Giving heeft een bronzen award gewonnen bij de jaarlijkse PSI Sustainability Awards. PSI is het Promotional Pro- duct Service Institute en ook de organisator van de toonaangevende jaarlijkse internationale beurs voor promotionele artikelen en business gifts in het Duitse Düsseldorf. Van Bavel Enjoy Giving dong mee naar de prijzen in de categorie ‘environment ini- tiative’. De ‘duurzaamheidsprijzen’ van PSI werden dit jaar voor de vijfde maal uitgereikt. Michel Van Bavel, CEO van Van Bavel Enjoy Giving, over de prijs: “Dit is een erkenning van jarenlang maatschappelijk verantwoord ondernemen. We doen dit iedere dag opnieuw en het zit verweven in het DNA van de onderneming.” Alle consumenten willen premiums Bijna alle consumenten willen graag promotionele produc- ten krijgen. Tot die conclusie komt het Amerikaanse PPAI (Promotional Products Association International) op basis van een onderzoek bij 3.000 consumenten in de VS en Canada. Het PPAI doet jaarlijks onderzoek onder meer om evidence-based aan te tonen waarom promotionele pro- ducten een belangrijk onderdeel uitmaken van succesvolle marketingstrategieën. Uit de PPAI-studie kwam onder andere naar voren dat 80% van de consumenten graag promotionele artikelen ontvangt, 70% graag vaker dergelijke artikelen zou willen krijgen en bijna 100% graag van tevoren wil weten wanneer een bedrijf een promotioneel item aanbiedt. Andere opvallende resultaten: 73% geeft de voorkeur aan pro- motionele producten boven alle andere vormen van reclame, 72% legt een verband tussen de kwaliteit van het promotioneel product en de reputatie van het gevend bedrijf en 79% geeft een promotioneel product door aan een ander of verkoopt het als het niet meer gebruikt wordt. In de VS en Canada krijgen de consumenten het liefst promotionele kleding (29%), dan persoonlijke verzorgingsproducten (17%), technologische items (14%-, etens- en drinkwaar (9%) en reisproducten (7%). PSI 2020 : plus aucune limite pour les clients finaux 6
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5