PromZ.be 04-2019
Het aantal aanbiedingen met product media in de supermarkten en in de folders is in de periode augustus, september, oktober (week 31 tot en met 41) achtergebleven bij die in eerdere jaren. Opvallend was het beduidend minder aantal acties met lunchboxen, koek- jesdozen en drinkflessen en met schoolmate- riaal (linealen, pennenzakken...). Anderzijds deden de grote retailers in deze periode van het jaar zware wijnacties, die dan ook veel promo-aandacht kregen in folders met prijs- promoties en volumeacties. Halloween bleek in oktober geen evenement om met product media op in te haken. Kruidvat blijft de ‘kam- pioen’ product media-acties. I n de supermarkt Carrefour: flesopener bij 2 pakken of bakken Jupiler; koekjesdoos bij een 2+1-actie van Fa, Theramed en Schwarzkopf (Henkel); glas bij 2 flessen fruitsap Granini Bio; Curverdoos bij 4 Unilever-voedingsproducten; mok bij Nes- quick; flesopener bij 2 verpakkingen Jupiler; Disney-handdoek bij 15 euro aan Unilever- producten; toilettas bij Gillette-scheermesjes; drinkbus bij 15 euro aan Dr. Oetker-pizza’s; babybeker bij 2 six-packs Spa Reine 1,5 liter Delhaize: drinkfles bij 2 pakjes Lipton Cold Infuse; shopping bag bij duo-pack Jules Destrooper Colruyt Laagste Prijzen: glas bij 3 flessen Looza (te vragen aan de kassa); 5 herbruik- bare zakjes voor groenten en fruit bij aan- koop van verse groenten op vertoon van de Xtra-kaart Spar (Colruyt Group): strandlaken bij 4 producten van Unilever-merken; zonnebril bij 2 pouches M&M’s of Maltesers; stempel bij 4 Zespri-kiwi’s; weckpot bij 4 producten uit het Unilever-gamma Aldi: geschenkje voor kinderen die op de openingsdag in de winkel zijn (bij heropening filiaal); start Emoji-verzamelactie: één Emoji per aankoopschijf van 15 euro Cora: broodplank bij 2 producten uit het Planta-gamma; Polaroïd fototoestel te win- nen bij Sans Complexe Maternité (één per winkel); lichtgevende beker bij Barcardi-rum Intermarché: vouwkrat bij een vleespak- ket; groentenpakket ‘verpakt’ in een gratis emmer; emmer bij 4 kilo Jonagold-appels; spaaractie voor artikelen uit de OXO-collectie; emmer bij mosselgroenten; baret bij 2 clips Chimay Blue; wok bij 3 pakken Uncle Ben’s rijst of saus Albert Heijn: spaaractie voor glazen van Vil- leroy & Boch, een spaarzegel per 10 bestede euro’s I n de andere ketens Kruidvat: speaker bij een Philips OneBlade- scheerapparaat; Summer Magazine bij 2 producten van L’Oréal, Maybelline of Garnier; zonnebril bij 2 actieproducten uit het Unile- ver persoonlijke verzorgingsgamma (Dove, Rexona, Zwitsal, Axe, Timotei...); hippe sok- ken bij 2 producten van L’Oréal, Maybelline en Garnier; opbergmand bij 2 producten van Marseillals, Vania, OB, Listerine en Neutrà- gena; haarspoeler bij 2 Zwitsal-producten; slabbetje bij 4+1 aan Hero Baby-producten; zonnebril bij een 6-pack Coca-Cola; para- plu bij L’Oréal-producten; waterfles bij 2 actieproducten uit het Unilever-gamma van persoonlijke verzorging (Dove, Signal, Axe, Rexona, Zwitsal, Sunlight...); wedstrijd van Treaclemoon met een elektrische bakfiets als hoofdprijs (via een activatiecode bij twee producten); 2 beauty-bags bij 2 Maybelline- producten; geurstokjes bij 2 producten uit Beiersdorf-gamma (Nivea, Hansaplast en Labello); jade-roller bij 2 producten van het gezichtsreiniging- en gezichtsverzorgings- gamma van L’Oréal Paris Hubo: 240 JBL Charge Bluetooth Speakers te winnen bij aankoop van een selectie aan Pattex-, Rubson- en Perfax-producten, naast een korting van 21%. Prik & Tik: pennenzak bij 2 packs Nestlé Pure Life; zonnebril bij 40 x 2 cl Flügel Slagerij Renmans: 2 stoofpotjes per aan- koopschijf van 25 euro O p het internet Prik & Tik: coolbox bij 3 clips of 18 flessen Corona Extra (enkel geldig online) O p het punt van verkoop Carrefour: pet bij 2 pouches M&M’s of Maltesers Leonidas: Asterix-spaarpot bij aankoop van 20 euro (en minstens één Asterix-product) Marc O’Polo: Messenger rugzak bij aankoop vanaf 299 euro Delhaize: broodplankje bij 2 producten uit het Planta-gamma P romo W atch Zwakke ‘rentrée’ Tijdens de ‘rentrée’ 2019 hebben adverteerders in vergelijking met vorige jaren minder gebruik gemaakt van aanbiedingen met product media. 66
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5