PromZ.be 04-2019
N ews IGO Promo et Compacon ouvrent de nouveaux bureaux à Malines IGO Promo et Compacon ont ouvert de nouveaux bureaux dans le centre de Malines en Belgique. “Les nouveaux bureaux de Malines sont idéa- lement situés entre Anvers et Bruxelles, afin de permettre aux deux marques de servir facilement le marché Belge,“ ont déclaré les deux sociétés dans un communiqué de presse. IGO Promo et Compacon font partie de Plato Group, l’un des plus gros fournisseurs Européens d’articles promotionnels. IGO Promo permet à ses clients de commander des objets promotionnels en ligne. Compacon se concentre sur les clients en quête d’un fournisseur global dans les activi- tés marketing. Vragen bij bamboevezel als grondstof De StiftungWarentest (vergelijkbaar met Test- Aankoop in ons land) heeft recent gewaarschuwd voor het gebruik van bekers die gemaakt zijn van bamboevezels in combinatie met melamine en polypropyleen. Van de 12 bekers voor koffie ‘on the go’ met bamboevezels die men testte, was er slechts één geschikt om verkocht te worden als koffiebeker. Melamine kan bij gebruik door de zuurtegraad van voedingstoffen of bij verhitting bij meer dan 70 graden celcius aangetast worden en zo in de voeding terechtkomen met ernstige gevolgen voor de gezondheid. Bamboe is momenteel als grondstof erg gevraagd, zowel in de klassieke retail als in de wereld van promotionele producten en business gifts, vooral omdat het een ecologisch alternatief kan zijn voor plastic. Maar er is niet altijd sprake van 100% bamboe. Er moet een onderscheid gemaakt worden tus- sen echte bamboeproducten (snijplanken en dergelijke waar het hout zichtbaar is) en items in bamboevezel. De producten met bamboevezel bestaan deels uit kunststof. Door het gebruik van die kunststof - vaak melamine - zijn die echter niet recycleerbaar of biodegradable, al worden ze wel zo aangeprezen. Europe : 15 milliards d’euros dépensés en product media Une enquête menée par PSI (Promotional Product Ser- vices Institute) a révélé qu’en 2018, les entreprises en Europe ont investi un mon- tant de 15 milliards d’euros dans les articles promotion- nels et cadeaux d’affaires. Les dépenses les plus impor- tantes ont été réalisées en Allemagne et se chiffrent à 3,15 milliards d’euros. Les pays suivants composent le top dix en termes d’inves- tissements en product media : l’Allemagne (3,15 milliards d’euros), le Royaume-Uni (1,57 milliards d’euros), la France (1,50 milliards d’euros), l’Italie (1,28 milliards d’euros), l’Espagne (930 millions d’euros), la Pologne (700 millions d’euros), la Suède (370 mil- lions d’euros), la Belgique (320 millions d’euros) et l’Autriche (280 millions d’euros). Ce top dix représente 80% des dépenses en produits promotionnels en Europe. KLM viert 100 jaar met Delfts blauw mininatuurhuisje De Nederlandse luchtvaart- maatschappij KLM heeft het 100-jarig bestaan onder andere gevierd met een Delfts blauw miniatuurhuisje. Het miniatuurhuisje is een repli- ca van paleis Huis ten Bosch waar de Nederlandse koning Willem-Alexander met zijn gezin woont. Miniatuurhuis- jes in Delfts blauw zijn een geschenktraditie bij KLM. Al sinds 1950 geeft KLM spe- ciaal ontworpen Delfts blau- we miniatuurhuisjes aan passagiers in de World Business Class op intercontinentale vluchten. Het zijn steevast replica’s van monumentale gebouwen in Nederland. Inmiddels zijn het gegeerde verzamelobjecten geworden. Ook alle KLM-personeelsleden hebben het miniatuurhuis van Huis ten Bosch gekregen. 8
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5