PromZ.be 04-2020

20 CORONA CORONA HOE HET MONDMASKER EEN IMAGO-MEDIUMWERD Mond-neusmaskers zijn sinds de corona-pandemie niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Meer enmeer verschijnen er logo’s op de maskers. Ze zijn nu ook een product medium geworden en bieden 200 vierkante centimeter extra reclameruimte. E en bezoek aan camperbedrijf Vanomobil in Tremelo. De werk- nemers in de werkplaats dragen een zwart mond-neusmasker met in één van de bovenhoeken het logo van Vanomobil erop. Vanomobil is lang niet het enige bedrijf of instelling die het perso- neel van maskers met logo voorziet. Ook het Katholiek Onderwijs Vlaanderen heeft mond-neusmaskers. Aan het begin van het school- jaar interviewde VRT-nws Lieven Boeve, de topman van het Katholiek Onderwijs. Boeve verscheen in beeld mét een masker voor neus en mond en mét daarop het logo van het Katholiek Onderwijs. En wie de beelden van MotoGP, Formule 1 en de Ronde van Frankrijk (na de finish) bekeek en bekijkt, ziet sportmensen en hun entourage mond- maskers mét logo dragen. Covid-19 heeft gezorgd voor een nieuwe opportuniteit om bedrijfs- en merklogo’s heel opvallend in beeld te brengen. Er is zogezegd een nieuw medium bijgekomen dat 200 vier- kante centimeter aan extra reclameruimte biedt en dat ook zeer pro- minent in beeld komt.... Ook op merchandisingvlak zijn er ontwikkelingen. Wielerploeg Team Jumbo-Visma heeft in de webshop voor fans mondkapjes in de teamkleuren met teamlogo voor 9,95 euro beschikbaar! De web- shop van MotoGP (de Grand Prix motorrace) heeft drie verschillende mond-neusmaskers in de aanbieding. In het aanbod ‘gadgets en rela- tiegeschenken’ van de webshop van de Vrije Universiteit Brussel zijn

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5