PromZ.be 04-2020

26 TRENDS VOOR 2021 BINNEN EN BUITEN Trends voor 2021 Corona zal naar verwachting nog zeker tot midden 2021 deel uit maken van het dagelijks leven. Hoe kunnen bedrijven promotioneel inspelen op leven met het virus? Van een fleecedekentje tot een legpuzzel... C orona... Het is de komende maanden een kwestie van ermee (leren) leven. De overheid ziet zich genoodzaakt steeds meer maatregelen te nemen om de verspreiding van het virus af te remmen. Tot er een vaccin beschikbaar is voor de brede bevolking zullen er beperkingen blijven en zal MAO (Mondmasker - Afstand houden - Ontsmetten) ‘standaard’ zijn. Maar dat betekent niet dat er helemaal niets meer kan. Er zijn nog altijd kansen om met product media creatief in te spelen op het dagelijkse corona-leven. De komende maanden - de donkere dagen voor kerstmis en de winter- maanden januari en februari - zijn de mensen klassiek vooral aan huis gekluisterd. En als de horeca-beperkingen dan nog van kracht zijn is ‘thuis’ een trend - in je eigen bubbel wel te verstaan. Dat betekent ook plezier en vertier in huiselijke kring. De laatste jaren was er al sprake van een come- back van de klassieke bordspellen. De lockdown van het voorjaar 2020 ver- sterkte die trend alleen maar. En ook de verkopen van legpuzzels groeiden. Joris Van Derbeken (Jorta BVBA, producent van de spellen Passaportas en Woblet) eerder dit jaar over de groeiende belangstelling voor bordspellen: “Veel mensen denken dat de markt voor bordspellen krimpt. Het tegen- deel is waar. Het is een groeimarkt. We denken dat de mensen weer de gezelligheid opzoeken. Je moet de bordspellen afzetten tegen de digitale spelen. Die twee hebben elk een eigen functie. Als je alleen bent, of even een moment voor jezelf hebt, dan pak je je tablet of smartphone en gaat een spelletje doen. Maar er zijn momenten waarop je samen met andere mensen wil zijn en waar er fysieke interactie is. Zo kom je bij spellen uit. Een bordspel is gezelligheid, wat nu door corona versterkt wordt. Maar de trend is al een paar jaar gaande.”

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5