Communicatiebureau VO Citizen heeft voor Brussel Mobiliteit (Gewestelijke Overheidsdienst Brussel) een campagne uitgewerkt om zichtbaarheid gedurende de hersft- en wintermaanden in het verkeer in de kijker te zetten. Uit cijfers blijkt immers dat het aantal ongevallen waarbij voetgangers betrokken zijn, in Brussel twee keer groter is van oktober tot maart dan in de overige maanden van het jaar. De duisternis en de slechtere weersomstandigheden zijn daar de belangrijkste oorzaken van.
De campagne van VO Citizen startte op 19 oktober en loopt door tot 9 november. Doel is om alle weggebruikers (autobestuurders, voetgangers, fietsers, stepgebruikers…) bewust te maken van het belang om dubbel zo goed uit te kijken en zichtbaar te zijn op de weg. Daarvoor maakt men gebruik van het grafisch universum van Frank Miller (Sin City) om weggebruikers te tonen die verdwijnen in het duister. Naast sociale media en posters van 2 vierkante meter op het JCDecaux-net was er ook een activering op het terrein. Michaël Desmet, project manager verkeersveiligheid bij VO Citizen, liet weten dat die activatie bestond “…uit een distributie van postkaartflyers aan autobestuurders op 11 Brusselse kruispunten, op de piekuren, wanneer het nog donker is (van 6.30 tot 8.30 uur en van 17.00 tot 19.00 uur). De flyers werden uitgedeeld door leden van ons team, gekleed in een spookkostuum van reflecterende stof.” Deze activatie liep tot 5 november.