Carrefour: Disneyland Paris-verzamelalbum - PromZ.be

Carrefour: Disneyland Paris-verzamelalbum

Carrefour is in het kader van 25 jaar Disneyland Paris gestart met een nieuw verzamelalbum in samenwerking met Panini. Tot 12 juni kunnen de klanten van Carrefour stickers verzamelen. In totaal zijn er 248 verschillende stickers voor het 48 pagina’s tellende verzamelalbum.

De klanten krijgen per aankoopschijf van 25 euro een zakje met vijf stickers. Daarnaast zijn er extra zakjes te krijgen bij aankoop van producten van wat Carrefour ‘partner’-merken noemt. Aan de actie is ook een wedstrijd verbonden waarmee tien driedaagse verblijven en 5.000 tickets voor Disneyland Paris te winnen zijn. Carrefour verdeelt in de zakjes een miljoen stickers met een code om aan die online-wedstrijd deel te nemen.

Verder is er een ‘virtual reallity’-luik toegevoegd. Via een speciale app kan onder meer de kaft van het album in 3D bekeken worden, via augmented reality bij 6 stickers een selfie in de huid van een Disney-figuur gemaakt en in de winkel de display met albums gescand worden. Bij die laatste toepassing kan de klant zijn favoriete personage selecteren. Dat verschijnt dan op ware grootte, zodat hij een selfie kan nemen naast het personage en die foto kan delen via sociale media.