Coca-Cola België, één van de partners van de Rode Duivels, heeft in het kader van EK-campagne van de Belgische ploeg een drie fasen-activatiecampagne voorgesteld die tot 10 juli zal lopen. Coca-Cola stelt dat men het Europees kampioenschap “….tot aan de finale in juli in de steden, cafés of thuis voor de buis, extra speciaal (zal) maken.”
De eerste fase loopt in april via het horecakanaal en behelst het winnen van 128 duotickets voor één van de eerste drie wedstrijden van het Belgisch team. Flesjes van 20 cl zijn daarvoor voorzien van speciaal etiket met een code eronder. Daarnaast zijn er 2.000 gepersonaliseerde sjaals te winnen. De tweede fase bestaat uit een samenwerking van Coca-Cola met Panini dat op Europees niveau een album maakt met daarin alle deelnemende ploegen. De zestien stickers van de Rode Duivels worden via Coca-Cola in ons land verspreid (15 miljoen stickers op 1,5 liter flessen). Bovendien voorziet de frisdrankgigant ook 16 verschillende fan-stickers (in 16 varianten) op alle halve literflessen van de Coca-Cola-varianten.
In de derde fase is Coca-Cola op het vlak van product media actief. Men wil België zwart-geel-rood kleuren. Daarvoor verspreidt men 840.000 autostickers, 400.000 Multi-Capes (die op 7 verschillende manieren gedragen kunnen worden) en 30.000 ‘Fan in a can’ supporterskits. Ten slotte komen er speciale Rode Duivels-verpakkingen als collector item: 86 miljoen 33 cl-blikjes en 480.000 aluminium 25 cl-flesjes.