Carrefour: Panini-stickeractie Carrefour en Coca-Cola versterken elkaar - PromZ.be

Carrefour: Panini-stickeractie Carrefour en Coca-Cola versterken elkaar

Zowel Carrefour als Coca-Cola pakken in ons land uit met ‘exclusieve Panini’-stickers rond de EK-deelname van de Rode Duivels. Het lijkt voor de buitenstaander op het eerst zich overlappend wat de toevoeging ‘exclusief’ vreemd maakt.

En ook is de vraag of de twee bedrijven met die twee acties elkaar voor de voeten lopen. Volgens Baptiste van Outryve, director PR & Corporate Communication bij Carrefour-België, is dat niet het geval. Hij preciseert dat er maar één album over de Rode Duivels is en dat is het album dat de retailer in samenwerking met Panini en met de Belgische voetbalbond gecreëerd heeft. “Los daarvan bestaat er een Europees album dat gemaakt is tussen Panini en de UEFA. Dat album groepeert op enkele tientallen pagina’s alle deelnemende ploegen van het Europees kampioenschap. In dat album steken 16 stickers over de Rode Duivels. Die stickers worden in België door Coca Cola, partner van UEFA, verdeeld,” aldus Van Outryve. “Van een overlapping is er dus geen sprake, integendeel. Wat Coca Cola doet versterkt alleen maar ons album! Het Europees album groepeert alle ploegen, maar focust zich niet op ons elftal, terwijl het album dat we morgen lanceren alles over de Rode Duivels zegt.”