De derde editie van de Product Media Advisor of the Year, een initiatief van Promo-Biss in samenwerking met de BAPP – Belgian Association of Promotional Products, staat in de startblokken. Met de prijs willen Promo-Biss en de BAPP de adviseurs te belonen die zich onderscheiden door hun professionele aanpak in het kiezen van de juiste product media (promotionele producten en business gifts) voor hun klanten in het kader van de marketing-activiteiten (zowel interne als externe marketing) van die klanten. Ook willen wij met de jaarlijkse award de professionalisering van de sector aanmoedigen en de product media voor een breder businesspubliek in de schijnwerpers plaatsen.
Nieuw voor de editie 2017 is dat er een onderscheid gemaakt wordt op basis van het omzetcijfer tussen grote en kleine en middelgrote distributeurs/product media adviseurs. Een vakjury zal voor beide categorieën een shortlist opstellen. Daarna kunnen ook de leveranciers van product media en de eindklanten hun stem uitbrengen. De stem van de vakjury telt voor 50%, die van de leveranciers voor 30% en die van de eindklanten voor 20%.
De eerste PMA of the Year-Award ging naar Gemaco. Pronel was de laureaat van de tweede editie. Voor Quatrième Dimension was toen de specialisten-award weggelegd. De uitreiking van de PMA of the Year Award 2017 heeft plaats op woensdag 10 januari in het kader van PSI, de internationale vakbeurs voor product media in Düsseldorf.