D.E. Master Blenders 1753 (Douwe Egberts) is in april gestart met de ‘eerste hulp bij grumpinitis-campagne’, een nieuw activatie-platform met media-ondersteuning en een online-luik. Het idee erachter is dat een ochtendhumeur snel verdwijnt na het nuttigen van een kop DE-koffie.
“De campagne zit in het hart van de Douwe Egberts-proposotie van belangrijke koffiemomenten,” zegt DE-marketing-directeur Peter Pintens. De campagne past ook in de globale aanpak van DE in ons land die bestaat uit mensen dicht bij elkaar brengen. “Het is hier een balanceren tussen een activatie en equity, maar het is op de eerste plaats een activatie,” aldus Pintens.
Voor de online-interactie vraagt DE consumenten ‘Grumfies’ (een selfie waar een Grumpy op staat) te nemen en te delen via Facebook, Instagram of Twitter om op die manier kans te maken op een cadeau. De geschenken zijn koffiemugs, doucheradio’s, koffiezet-apparaten en ontbijtpakketten. De actieperiode eindigt op 30 juni. “Afhankelijk van de resultaten zullen we beslissen om ermee door te gaan,” zegt Pintens. “Zoals de kaarten nu liggen, denk ik dat we ermee verder zullen gaan.”