Belgisch, duurzaam, game-helden en pastelkleurtjes, dat zijn volgens Dreamland (onderdeel van de Colruyt-groep) de grote trends in de komende terug naar school-periode. Adverteerders kunnen met hun promotionele items voor de ‘rentrée’ ook inpikken op die trends.
Volgens Dreamland kopen consumenten bewuster. Lokaal kopen past in die trend. Dreamland ziet “…duidelijk een stijgende interesse van klanten voor Belgische merken in schoolmateriaal.” Verder worden pastelkleuren (‘rustig maar toch ook vrolijk’, zo stelt Dreamland) voor artikelen uit het schoolassortimenten nog populairder dan afgelopen schooljaar. Men stelt ook vast dat game-hypes (zoals Fortnite en Call of Duty) in het klaslokaal terechtkomen op schoolcollecties en kleding.
En “…het klimaat was het afgelopen jaar een hot topic onder heel wat studenten. Scholieren zijn zich meer en meer bewust van hun ecologische voetafdruk en maken alsmaar vaker duurzame keuzes,” aldus Dreamland. Consumenten willen zo weinig mogelijk afval creëren. Met herbruikbare drinkbussen, saladebekers en brooddozen speelt men in op die wens.