Tot 7 augustus liep in DreamLand, OKay en OKay Compact (ketens in de Colruyt Groep) een spaaractie met als thema Jurassic Word. De Colruyt-ketens hadden daaarvoor een samenwerking met TCC Global. De actie was gekoppeld aan de X-tra-loyaltycard van de Colruyt Groep en werd ondersteund met televisie-commercials.
Per aankoopschijf van 15 euro kregen de X-tra-kaarthouders een verzamelzakje met daarin een spaarpunt voor een handpop en twee verzamelkaarten of een spaarpunt, een verzamelkaart en een tattoo. In totaal waren er 64 verzamelkaarten en 10 tattoos te verzamelen. Onder de 64 kaarten waren er 14 kaarten gekoppeld aan een app waarmee de dino’s met augmented reality ‘tot leven gewekt’ konden worden, zoals het op de actie-site van de twee ketens heette. Met de spaarpunten konden dino-handpoppen gekocht worden (acht punten per handpop).
Dergelijke spaaracties blijven populair bij de retailers in ons land. Delhaize voert deze zomer tot 15 augustus nog de ‘Boer-de-reis’-spaaractie. Die actie draait rond een ‘Boer-de-reis’-speldoos die de klanten krijgen bij aankoop van minstens 40 euro. Delhaize werkt hiervoor samen met Cartamundi.