In de business-to-business-markt blijken de producten van de Nationale Loterij weinig populair als eindejaarsgeschenk naar het eigen personeel of klanten. In de b-to-c-markt is dat heel anders en werkte de Nationale Loterij in deze eindejaarsperiode zelfs met pop-upstores in Antwerpen en Luik om de zogenaamde ‘Kadoosjes’ aan de man te brengen en de goede doelen die men steunt in de kijker te zetten.
Nationale loterij
Een woordvoerder van de Nationale Loterij zei desgevraagd dat er in het b-to-b-departement van de Nationale Loterij in deze eindejaarsperiode slechts drie bedrijven waren die interesse toonden in producten als ‘Kadoosjes’. “Ze kopen de biljetten aan en krijgen de ‘Kadoosjes’-verpakking er gratis bij,” vertelde men. De bedrijven moeten dan wel zelf nog de biljetten in de verpakking doen.
B-to-b-sector
Er is in de b-to-b-sector meer interesse om Nationale Loterij-producten aan te kopen om daarmee acties in de consumentenmarkt te doen, bijvoorbeeld bij bepaalde producten of bij een bepaald bedrag aan aankopen.