In een interview met Eppi-Magazine (het Europese vakblad over promotionele producten en business gifts) heeft de Zweed Kjell Harbom, voorzitter van de European Promotional Products Association (EPPA), gezegd dat een paneuropese sectorvereniging nodig is. “We vormen een belangrijke sector die honderdduizenden mensen in heel Europa tewerk stelt en die een omzet heeft die om en nabij de ‘two digit’ miljard euros ligt,” aldus Harbom.
De sector is op dit moment slecht vertegenwoordigd bij de Europese instellingen. “We hebben geen stem op Europees niveau, niemand in Brussel kent ons. Dit moet veranderen. Om door de Europese instanties serieus genomen te worden, moeten we één front vormen,” zei Harbom in het interview. Momenteel heeft EPPA slechts zeven leden (sectorverenigingen). De vereniging is de laatste jaren sterk geslonken. Onder meer de Belgische vereniging (BAPP) en de Nederlandse en Franse sectororganisaties hebben de afgelopen jaren hun lidmaatschap opgezegd. Voor Harbom is het belangrijk het vertrouwen van de sector terug te winnen.