Gezelschapsspel-trend kans voor promotionele sector - PromZ.be

Gezelschapsspel-trend kans voor promotionele sector

Gezelschapsspellen doen het tegenwoordig weer goed. Niet alleen in de speelgoedwinkels maar ook als promotioneel item.

Onlangs nog gaf Unilever bij een multiverpakking Lipton – Ice Tea bij Delhaize een Uno-kaartspel en kregen kopers van twee P&G-wasproducten en/of personal care-producten bij Carrefour een Monopoly-spel. “In digitale tijden ontdekken we weer het plezier van samen een gezelschapsspel te spelen,” stelt Mondial Gifts in dat verband.

“Iedereen is tegenwoordig vooral met zijn telefoon bezig, maar gelukkig ontstaat er ook opnieuw de behoefte om samen rond de tafel te zitten en een gezellige tijd te hebben. De spanning van het spel, de interactie, wie gaat er winnen….,” aldus Mondial Gifts.

Die trend werd vorig jaar al bevestigd door Jean-Jacques Maartense, vice-president consumer products bij kaarten- en spellenmaker Cartamundi in Turnhout. Hij stipte toen aan dat “…. ‘board-games’ weer ‘cool’ zijn. De mensen willen die weer samen spelen, willen weer het persoonlijk contact. Een spel op een iPhone is wel leuk, maar je speelt dat toch maar alleen. Een klassiek spel is interactie. Spelen is beleving.”