Positieve trends voor product media in Europa - PromZ.be

Positieve trends voor product media in Europa

De sector van product media (promotionele artikelen en business gifts) heeft op Europees niveau een goed jaar 2015 achter de rug. Dat blijkt uit de Europese PSI Industry Barometer die tijdens de laatste PSI-vakbeurs in Düsseldorf is voorgesteld. 60% van de product media adviseurs (distributeurs) gaf aan in 2015 hogere verkoopcijfers te hebben behaald vergeleken met 2014. Bij de leveranciers had 62% een beter 2015 dan 2014.
Ook de vooruitzichten voor de komende jaren zijn positief. Meer dan 80% van de product media adviseurs en leveranciers verwachten in de komende vijf jaar een verhoging van de verkopen. De helft van hen denkt zelfs aan een stijging van meer dan 10%. De sectoren met het meeste groeipotentieel voor product media zijn automotive, food, banken en verzekeringen, bouw, retail en toerisme.

Uit cijfers van de GWW (Gesamtverband der Werbeartikel Wirtschaft, de Duitse zustervereniging van de BAPP in ons land) blijkt dat in 2014 bijna één op de twee bedrijven in Duitsland product media inzetten in het kader van hun marketinginspanningen. Overigens is de omzet van de Duitse product mediasector in 2014 nagenoeg stabiel gebleven op 3,48 miljard euro. Men stipte daarbij aan dat de sector er beter voor zou staan zonder de belastingdiscriminatie en zonder de door bedrijven zelf opgelegde richtlijnen die verder gaan dan de wettelijke.