De Britse distributeur Brandelity ziet in de Millennials (geboren tussen 1980 en 2000) grote kansen voor product media. Het is immers een grote groep: in Groot-Brittannië maakt die een kwart van de bevolking uit en in de VS komt men 89 miljoen Millennials. Maar om die groep met product media te bereiken moet je wel weten hoe die in elkaar zit…
Millennials zijn minder ontvankelijk voor klassieke reclame en hebben door de vele informatie die er op hen wordt afgestuurd daar steeds minder lang aandacht voor. Promotionele producten kunnen hier de oplossing zijn, want minder opdringerig. Onderzoek toont aan dat tweederde van Millennials dagelijks een promotioneel product draagt of bij heeft. 87% herinnert zich welk merk iets gegeven heeft en 88% zegt een positiever beeld te hebben van het gevend bedrijf. Maar ze staan wel kritisch tegenover product media. Die mogen geen gimmick zijn en moeten nuttig zijn. “Een promotioneel geschenk dat geen doel heeft, kan meer schade berokkenen aan de reputatie van een bedrijf dan helemaal geen geschenk,” stelt Brandility. Bovendien zijn de Millennials ook gevoelig voor milieu-argumenten. Men ziet hier kansen voor herbruikbare, duurzame producten als alternatief voor eenmalige gebruikte plastic producten: totebags, katoenen tassen, drinkflessen, bamboe rietjes….