Millennials zijn in de naaste toekomst de belangrijkste kopers van luxe producten. In 2024 zal de helft van de mensen die dergelijke producten aanschaffen tot de millennials behoren. Het wordt wel steeds moeilijker die groep via digitale media te bereiken. ‘Fysiek’ wordt daarom belangrijk.
Millennials in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland zijn notoire ‘ad-blockers. Zo’n 40% van hen heeft zo’n reclame-afscherming op hun computer. Ze hebben verder weinig tijd en zijn negatief over digitale reclame. Het alternatief is om hen online én fysiek te bereiken met tastbare producten en dan liefst nog in een speciale omgeving. Het Duitse horlogebedrijf Blome bijvoorbeeld biedt online-kopers van een horloge van meer dan 10.000 euro een weekend in Düsseldorf én de gelegenheid hun horloge in het fabrieksatelier te komen ophalen. Voor wie geen tijd heeft om van zo’n weekend te genieten, heeft men als alternatief een meesterhorlogemaker die het product aan huis komt leveren én er ook uitleg over geeft.