PromZ-be zag recent enkele opvallende producten: X2O-muts en Cristal-button.
Afgelopen februari waren de laatste cyclocrossen van het seizoen 2023-2024, waaronder de wedstrijden die meetelden voor de X2O-trophy (X2O is een badkamerproducent/keten). Vorig seizoen was die keten in het veldrijden al actief met sponsoring én promotionele producten. X2O speelde toen met de mascotte, een gele eend. Zo waren er grote schuimrubberen handschoenen met opschrift ‘hup met de (b)eendjes’. Dit seizoen viel op dat er een groot aantal gele X2O-mutsen met eendenbek, grote ogen en een blauwe pompon onder het publiek verspreid waren. Op de tv-beelden van de finish zag je veel toeschouwers met zo’n muts.
Nog altijd is drinken en rijden een af te raden combinatie. Cristal (een merk van de groep Alken-Maes, onderdeel van het Heineken-concern) speelde daar op in met een button. ‘Don’t drink & drive’ staat erop. De button was onder meer beschikbaar tijdens een teambuilding van de Alkense brouwerij.