De Amerikaanse Promotional Products Association International heeft recent een nieuwe campagne voorgesteld om marketeers te overtuigen van de kracht van promotionele producten. Het is een voortzetting van de ‘Get in Touch’-campagne die in 2016 in de VS gestart is. In de nieuwe campagne wordt ‘Get in Touch’ letterlijk genomen: PPAI zet in op het tastbare karakter van product media.
De baseline van de nieuwe campagne van de PPAI is ‘Advertising you can feel’ en toont onder meer twee handen die een beker warme koffie vasthouden. In de tekst zet de PPAI marketeers ertoe aan hun merk van ‘iets dat gezien en vergeten wordt’ te transformeren naar ‘iets dat nog lang na het eerste moment van contact vastgehouden en herinnerd wordt’. De uitingen moeten de lezers en kijkers ervan overtuigen dat het tactiele karakter van promotionele producten het als medium superieur maakt ten opzichte van andere media. “In een steeds groter wordende digitale wereld hadden we een boodschap nodig die de aandacht vestigde op het tastbare van promotionele producten om niet alleen de handen, maar ook de harten van consumenten te raken,” aldus de PPAI.