Op 29 en 30 maart aanstaande heeft in Brussels Kart Expo in Groot-Bijgaarden PromGifts 2017 plaats, de enige Belgisch vakbeurs van promotionele producten en business gift. PromGifts is een organisatie van de Belgian Association of Promotional Products (BAPP). In het kader van de vakbeurs zijn er in de namiddagen enkele lezingen met als rode draad ‘de return on investment van product media’.
Product media moeten hun plaats hebben in de marketing mix van bedrijven. Ze leveren immers ook een bijdrage aan de marketingdoelstellingen, zowel op korte als op lange termijn: naamsbekendheid, merkbekendheid, loyalty, activation, retailmarketing… Meer en meer zoekt men ook methoden om de effecten van product media te meten.
De Zweedse Cecilia Grahn Nyd, vice-president van MEC Gruppen, is voortrekker als het gaat om promotionele artikelen en business gifts te positioneren als product media. Zij zal tijdens PromGifts daarover spreken. “We verkopen geen items, maar communicatie,” is haar stelling.
PromGifts is overigens één gigantische showroom op het gebied van promotionele producten, premiums, loyalty programma’s, merchandising, promotioneel textiel en business gifts. Het aanbod aan – nieuwe – producten is ruim en gaat van eenvoudige strooi-artikelen (pennen, petjes….) tot duurdere business gifts en bedrijfskleding. Woensdag 29 maart zijn de deuren open van 10 uur tot 18 uur, donderdag 30 maart van 10 uur tot 17.30 uur. De toegang is gratis, mits voorinschrijving op www.promgifts.be.
‘Product media moeten hun plaats hebben in de marketing mix van bedrijven’