Promotie-artikelen: inhaken op de actualiteit - PromZ.be

Promotie-artikelen: inhaken op de actualiteit

Inhaken op de actualiteit trekt extra de aandacht. Niet alleen in de wereld van klassieke reclame, maar ook in de wereld van product media. En een deel van de actualiteit is in te plannen, zoals grote voetbal- en sportevenementen. Of een zonsverduistering.

In de VS wordt op 21 augustus een zonsverduistering verwacht en veel adverteerders spelen daar op in door speciale donkere brillen als premium weg te geven. Aan dergelijke inhakers zitten ook schaduwzijden. Je moet immers wel zeker zijn dat de aangeboden producten voldoen aan de eisen. Amazon zag zich genoodzaakt vorige week zonsverduisteringsbrillen terug te nemen en de klanten hun geld terug te geven, toen bleek dat die brillen oogschade konden veroorzaken.
Overigens zijn er nog andere inhakende activiteiten mogelijk. Er is een online-winkel, The Great American Eclipse die T-shirts, petten, koelelementen voor blikjes, lanyards, pins, tijdelijke tatoes…. aanbiedt met opschrift “The Great American Eclipse.”