Tijdens de komende PSI-beurs, de internationale beurs voor promotionele producten in het Duitse Düsseldorf, zal de focus vooral op textiel liggen. Daarnaast is er ook veel aandacht voor de afwerking van promotionele producten. De beurs wordt van 7 tot en met 9 januari aanstaande gehouden.
In een persbericht haalde PSI onderzoek aan van de Amerikaanse Promotional Products Association International (PPAI) over het belang van kleding als promotioneel product. De PPAI berekende dat wereldwijd 35% van de promotionele producten textiel is. De waarde ervan komt uit op meer dan 24 miljard dollar. Als het om textiel gaat, zijn ook duurzaamheid en milieuvriendelijke productieprocessen van belang.
Naast textiel ligt de nadruk tijdens de komende PSI-beurs ook op de afwerking van promotionele producten. Een kwalitatieve afwerking van de producten versterkt het imago van het gevende merk en laat ook langer een positieve indruk bij de consumenten achter.
De PSI-beurs is in principe een evenement voor de distributeurs van promotionele artikelen, maar sinds enkele jaren kunnen ook eindklanten op uitnodiging van hun distributeur de beurs bezoeken. Dit jaar kan dat op 9 januari, de laatste dag van de beurs.