Sport-drinkbussen zijn in - PromZ.be

Sport-drinkbussen zijn in

De markt voor (sport-)drinkbussen zal wereldwijd de komende jaren blijven groeien. Dat blijkt uit marktonderzoek van Technavia. De groei komt tot 2012 uit op 6% op jaarbasis (‘compound annual growth rate’).

Een van de belangrijkste factoren voor die marktontwikkeling is de groei van de fitness- en gezondheidssector. Hydrateren is belangrijk voor wie sport en dan is een makkelijk draagbare drinkfles een voordeel. Bovendien drinken veel mensen de hele dag door water en maken ze daarvoor ook gebruik van drinkbussen. Het groeiend ecologisch bewustzijn is eveneens een factor (de sportdrinkbussen zijn immers herbruikbaar). Fabrikanten en consumenten geven de voorkeur aan kunststof flessen (licht van gewicht en doorzichtig). Kunststof flessen zijn ook makkelijker een bepaalde vorm te produceren. Drinkbussen zijn tegenwoordig ook populaire promotionele items (een schermclub gaf bijvoorbeeld onlangs ter gelegenheid van het dertig jarig bestaan aan alle leden een drinkbus voorzien van het clublogo). In de USA heeft 53% van de consumenten ‘promotional drinkware’. Ze gebruiken die items twee tot drie keer per week.