Met de Omloop Het Nieuwsblad en Brussel-Kuurne-Brussel is in het weekend van 29 februari en 1 maart het seizoen van de voorjaarsklassiekers gestart. Niet alleen de wielrenners zijn weer op pad, de F1-coureurs kruipen ook weer achter het stuur en de voetballers maken zich op voor de finales van de Europese bekers en voor het Europees kampioenschap voor landenteams. Die sportmanifestaties bieden kansen om actief te zijn met product media.
Uit de Promowatch van PromZ-be bleek dat in 2018 in mei en juni adverteerders met een groot aantal acties inhaakten op het WK in Rusland. In de aanloop naar en tijdens het WK was er toen een dertigtal acties met voetbal als thema. Bijzonder populair waren indertijd supportersartikelen (vooral Belgische vlaggen, pruiken in de Belgische driekleur, banging sticks) en voetballen. Ook de partners/sponsors van de Rode Duivels (Koninklijk Belgische Voetbalbond) waren actief met supporters-premiums. Zij konden gebruik maken van de benaming Rode Duivels/Diables Rouges/Red Devils). De bedrijven die géén partner zijn, mogen die benaming niet gebruiken, wel de term voetbal en de Belgische driekleur.
Naast het Europees kampioenschap voetbal zijn er deze zomer van 22 juli tot en met 9 augustus ook de Olympische Spelen waarop met product media – al dan niet in de Belgische driekleur – ingespeeld kan worden.
De belangrijkste sportevenementen in de komende maanden: | |||||
---|---|---|---|---|---|
25 maart | Driedaagse Brugge-De Panne (wielrennen) | ||||
27 maart | E3 BinckBank Classic (wielrennen) | ||||
29 maart | Gent-Wevelgem (wielrennen) | ||||
1 april | Dwars door Vlaanderen (wielrennen) | ||||
5 april | Ronde van Vlaanderen (wielrennen) | ||||
8 april | Scheldeprijs (wielrennen) | ||||
15 april | Brabantse Pijl (wielrennen) | ||||
22 april | Waalse Pijl (wielrennen) | ||||
3 mei | GP van Nederland (Formule 1) | ||||
30 mei | Champions League (voetbal) | ||||
9 – 31 mei | Giro d’Italia (wielrennen) |