Als het om promotioneel textiel gaat, zijn volgens het Amerikaanse Advertising Specialty Institute (ASI) de standaard items voorbijgestreefd. Promo-textiel moet trendy en van hoge kwaliteit zijn. ASI zette de textiel-trends voor 2020 op een rijtje.
T-shirts. Korte T-shirts zijn in, vooral bij muziekfestivals en in winkels met toeristische artikels. De stof moet zacht aanvoelen. En retro-look is de grote mode.
Polo’s. Poloshirts mogen niet meer synthetisch aanvoelen, vandaar een mix van katoen en synthetische vezels. De pasvorm van polo’s voor dames moet flatterend zijn. Er komen meer variaties in mouwlengte en boordjes.
Jassen. Stoffen moeten lichtgewicht én warm zijn.
Atheleisure. Sportkleding is comfortabel maar te casual voor het werk. Die stoffen worden nu verwerkt in kleding die ook werksituaties gedragen kan worden.
Accessoires. Trucker-caps blijven populair. Zeker als er een patch of geborduurde figuur op is aangebracht. Tassen moeten voorzien zijn van verschillende vakken.