USA: aandeel online-verkopen product media stijgt - PromZ.be

USA: aandeel online-verkopen product media stijgt

Cijfers uit de Verenigde Staten uit wijzen uit dat de online-aankopen van promotionele producten door bedrijven in tien jaar tijd sterk gegroeid is.

18 procent meer

In 2006 waren de totale uitgaven voor product media 18,1 miljard dollar en 15% daarvan was online. In 2016 waren de uitgaven 21,3 miljard dollar – een stijging van 18% ten opzichte van 2006. Er was sprake van 4,2 miljard dollar aan online-uitgaven – een groei van 55% ten opzichte van 2006. In 2016 waren de online-bestedingen goed voor bij 20% van het totaal.

Monitor 2017

Ook in onze contreien neemt de online-verkoop toe. In ‘Monitor 2017’ stipt Eppi, het internationale vakblad over promotionele producten, aan dat twintigers en dertigers bij de eindklanten als consument gewend zijn om online aankopen te doen en dat zij eenzelfde koopervaring ook in een business-to-business omgeving willen.