De kinderen van 4 tot 12 jaar die het komende Auto- en Motorsalon (van 12 tot en met 21 januari) in de Heizel bezoeken, zullen aan de ingang van de Astrid-Hall een gratis welcome-pack krijgen. In het Brusselse Heizel-complex is ook één van de paleizen omgevormd tot een ‘kidszone’. De actie loopt in samenwerking met Disney, Proximus, VTM en Total en draait rond de film Cars 3.
In het welcome-pack (in de vorm van een rugzakje) zullen de kinderen een Cars 3-strandlaken vinden, een bon voor een miniatuur Cars 3-auto en enkele ‘goodies’. Er worden 10.000 kids welcome-packs voorzien. Anja Helsen, media- en communication manager bij Salon-organisator FEBIAC, zegt dat die actie ondernomen wordt om méér vrouwen naar het Salon te trekken. “Het is niet makkelijk om vrouwen naar het Salon te krijgen. In een brainstorming hadden we het idee om gezinnen met kinderen aan te spreken en zo de vrouwen ook naar de Heizel te krijgen,” aldus Helsen. De link met Disney kwam er via Skynet-Proximus (waarmee FEBIAC voor online-uitingen samenwerkt). Proximus biedt de Cars 3-film aan in video on demand. Anja Helsen: “Het is een film over auto’s die we op het Salon zo nog eens extra promoten.”