Promo-Biss spotte in de week van 8 tot 13 januari de volgende aanbiedingen met product media:
in de folders van Carrefour
– een glas bij twee pakken Maes
– een glas bij 2 clips Omer
op het Auto- en Motorsalon
– actie van Beobank met een grijpautomaat (zoals op de kermis) met autootjes in stressbal-materiaal. Die autootjes krijgen bezoekers ook bij deelname aan een wedstrijd waarbij een Vespa-scooter of één van de 50 pizza’s aan huis te winnen zijn.
NB Een bijzonder zwakke week wat product media in de folders en supermarkten betreft. Er zijn vooral veel prijsacties en volume-acties. HighCo Data, de firma die wekelijks alle folders doorneemt en ook de clearing van kortingsbonnen doet, heeft onlangs berekend dat 2+1- of 1+1-acties wel voor veel extra verkopen zorgen maar ook de fabrikanten veel geld kosten. De marges van de fabrikanten halveren gedurende die volume-acties. HighCo adviseert fabrikanten dan ook om alternatieven te zoeken (zoals coupons en wedstrijden)