ASI: Promotionele producten en kleinere bedrijven - PromZ.be

ASI: Promotionele producten en kleinere bedrijven

Onderzoek van het Amerikaanse Advertising Specialty Institute wijst uit dat bedrijven met 11 tot 50 werknemers tevreden zijn met het inzetten van promotionele producten en business gifts. 97% zegt tevreden te zijn met de return on investment van de promotionele producten. 

Uit het onderzoek blijkt verder dat:
– 82% van die bedrijven het gebruik van promotionele producten aanbeveelt aan andere soortgelijke ondernemingen
– 95% van plan is om de bestedingen aan promotionele producten op peil te houden of zelfs nog te verhogen
– 56% vindt dat promotionele producten ‘zeer belangrijk’ zijn voor de marketingstrategie
– 34% van het marketingbudget naar promotionele producten gaat
– 72% promotionele producten inzet om de verkopen op te krikken en ook om het merk te ondersteunen
– 68% promotionele producten aan werknemers en klanten geeft om hen te bedanken
– 91% een promotioneel product geeft aan bestaande klanten, 76% aan prospecten en 65% aan werknemers
– 28% kijkt naar de kwaliteit van promotionele producten en 27% naar de functionaliteit
– 45% producten inkocht om uit te drinken