Onderzoek van het Amerikaanse Advertising Specialty Institute wijst uit dat bedrijven met 11 tot 50 werknemers tevreden zijn met het inzetten van promotionele producten en business gifts. 97% zegt tevreden te zijn met de return on investment van de promotionele producten.
Uit het onderzoek blijkt verder dat:
– 82% van die bedrijven het gebruik van promotionele producten aanbeveelt aan andere soortgelijke ondernemingen
– 95% van plan is om de bestedingen aan promotionele producten op peil te houden of zelfs nog te verhogen
– 56% vindt dat promotionele producten ‘zeer belangrijk’ zijn voor de marketingstrategie
– 34% van het marketingbudget naar promotionele producten gaat
– 72% promotionele producten inzet om de verkopen op te krikken en ook om het merk te ondersteunen
– 68% promotionele producten aan werknemers en klanten geeft om hen te bedanken
– 91% een promotioneel product geeft aan bestaande klanten, 76% aan prospecten en 65% aan werknemers
– 28% kijkt naar de kwaliteit van promotionele producten en 27% naar de functionaliteit
– 45% producten inkocht om uit te drinken