Pennen blijven toppers - PromZ.be

Pennen blijven toppers

Consumenten mogen dan wel meer ‘appen’ en online-actief zijn, de klassieke pen is nog altijd een topper als het gaat om de balpen als promotioneel product. Dat blijkt uit de tellingen van zoekopdrachten in het eerste kwartaal van dit jaar die het Amerikaanse Advertising Specialty Institute (ASI) bijhoudt. 

Amerikaanse bedrijven zijn vooral op zoek naar pennen als promotioneel product. De klassieke pen staat nummer één in de lijst van zoekopdrachten bij het ASI. Het is het dertiende achtereenvolgende kwartaal dat ‘pennen’ bij het ASI bovenaan staan. De top tien blijft trouwens redelijk klassiek en stabiel. Op de tweede plaats komen waterflessen en op de derde plaats tote bags. Lanyard en tumbler (drinkbeker) maken als vierde en vijfde de top vijf vol. Op zes tot en met tien staan Stanley afsluitbare drinkbekers, mokken, zonnebrillen, koozie’s (koelhouders voor blikjes en glazen) en sleutelhangers.
De grootste stijging in productzoektermen noteerde ASI voor producten in het kader van de zonsverduistering van 8 april jl. in de VS en Mexico én voor pickleball. Pickleball is een sport die snel aan populariteit wint, niet alleen in de VS maar ook in Europa. Het is een mix van tennis, tafeltennis en badminton. Een zonsverduistering is een ‘eenmalig’ evenement, maar pickleball lijkt een blijvertje te worden – ook promotioneel.