USA: pennen weer populair - ‘come-back’ beschermingsartikelen - PromZ.be

USA: pennen weer populair – ‘come-back’ beschermingsartikelen

Uit gegevens van het Amerikaanse Advertising Specialty Institute blijkt dat in de USA de ‘traditionele’ promotionele artikelen weer het meest gezocht zijn. ASI meet de populariteit van product media af aan de zoekopdrachten. Persoonlijke beschermingsmiddelen waren in juni niet in die top tien te vinden. Maar de verwachting is dat die een ‘come-back’ zullen maken nu de delta-variant van het corona-virus aan terrein wint.

In de top tien van het grootst aantal zoekopdrachten in juni in de VS nemen balpennen de eerste plaats in. Dat is al voor de zevende achtereenvolgende maand het geval. (In juni 2020 – dus in volle coronacrisis – waren balpennen goed voor ‘slechts’ een vierde plaats.) Drink-gerief (waterflessen, bekers, ‘koozie’s’ en ‘tumbler’) namen de volgende vier plaatsen in, gevolgd door tote bags, strandlakens, lanyards, zonnebrillen en rugzakken. Nate Kucsma, de executive director bij ASI voor onderzoek en corporate marketing, concludeerde dan ook dat ‘traditionele promo heel sterk terug is.”

Opvallend is dat persoonlijke beschermingsmiddelen (mondmaskers, ontsmettingsmiddelen en dergelijke) niet meer tot de meest gezochte product media behoren. Maar de opmars van de sterk besmettelijke delta-variant van het covid-19-virus maakt dat die beschermingsmiddelen weer ‘populairder’ kunnen worden, zeker nu ook in de VS de centra voor ziektebestrijding het dragen van een mondmasker binnenshuis aanraadt. Persoonlijke beschermingsproducten bleken in 2020 een welkome categorie toen de verspreiding van het corona-virus tot lock downs en een vertraging van de economie leidde. Vorig jaar waren die producten goed voor een omzet van 5,3 miljard dollar. Een kwart van de verkopen in 2020 hield persoonlijke beschermingsmiddelen in.