Uit cijfers van het Amerikaans Advertising Specialty Institute (ASI) blijkt dat klassiekers als balpennen en mokken in november 2021 het meest gevraagd werden door adverteerders. Het ASI baseert zich daarvoor op cijfers van zoekopdrachten in de product-database van het instituut waar distributeurs op terecht kunnen.
Opvallend is dat de zoekopdrachten voor persoonlijke beschermingsproducten afnemen ondanks het feit dat de corona-pandemie nog altijd heerst (en zelfs weer toeneemt). In november 2020 namen gezichtsmaskers en mondmaskers de eerste en de derde plaats in in de zoekopdrachten. Op de achtste plaats stonden destijds handontsmettingsmiddelen. Mokken waren toen tweede en pennen vijfde. Een jaar later ziet de top tien van ASI er totaal anders uit met pennen en mokken op de eerste en tweede plaats. In de top tien van november 2021 zijn er zelfs geen corona-gerelateerde producten meer. Het ASI verwacht dat de trend die in november ingezet is, zich de komende maanden zal voortzetten. Maar men stipte ook aan dat de persoonlijke beschermingsmiddelen de sector sinds de start van de corona-pandemie geen windeieren heeft gelegd.