Axel Debruyne (general manager Special Things) neemt in 2015 binnen de BAPP – Belgian Association of Promotional Products – voor een periode van twee jaar de voorzittershamer over van Michel Van Bavel (Van Bavel Gifts & Premiums). Debruyne is 37 en leidt sinds 2003 Special Things.
De grote uitdaging voor Debruyne en de BAPP is om promotionele producten en business gifts onder de benaming product media een betere plaats in het mediagebeuren en het marketingbeslissingsproces te geven. Axel Debruyne meent dat het gebruik van die term het imago van de bedrijven en de sector in het algemeen goed zal doen. “Onze sector heeft soms een negatief imago. We moeten ons beter verkopen,” zegt hij. Belangrijk is ook dat de distributeurs hun toegevoegde waarde kunnen tonen. “Het is dan aan ons om de kracht van product media uit te leggen.” Product media hebben het voordeel dat ze enerzijds op de korte termijn activerend werken en – goed gekozen – op de lange termijn de naamsbekendheid en het merkimago ondersteunen.
In het februari-nummer van Promo-Biss staat een uitgebreid interview met de nieuwe en de oude voorzitter. Ontvangt u Promo-Biss nog niet? Geef uw coördinaten door op promobiss.be/nl/contact.