Bij de jaarlijkse Best of Activation Awards – een initiatief van de organisatie van communicatiebureaus (Assocation of Communication Companies) – zijn drie cases bekroond waarin gebruik gemaakt werd van product media .
ING won goud in de categorie ‘Sponsoring’ en zilver in de categorie ‘Experential engagement’ met de campagne voor de lancering van de Rode Duivel-mascotte. Onderdeel van de campagne was een supporterskit mét mascotte voor iedereen die voor het WK voetbal van 2018 een nieuwe ING Lion-rekening opende. ING verspreidde in het kader van die actie 37.000 supporterskits. De actie was inhouse opgezet.
Antwerp Giants-sponsor Play Sport (Telenet) liet voor de topmatch tegen Brussel (The Night of the Giants) 1.000 van de 17.000 toeschouwers hun ticket verdienen. Play Sport maakte 1.000 ballen als ticket en de liefhebbers konden die bemachtigen door die te onfutselen van Antwep Giants-spelers. Binnen vier uur waren de ‘ticket-ballen’ weg. De campagne uitgevoerd door Wunderman Antwerp werd bekroond met brons in de categorie ‘Experiential Engagement & Creatives’.
Kledingketen JBC kreeg zilver in de categorie ‘Shopper Marketing’ voor het T-shirt dat de Brabançonne ten gehore bracht. JBC liet in de WK-periode 50.000 shirts met een chip erin maken en verkocht die in de winkels. De actie (uitgewerkt in samenwerking met Wunderman Antwerp) leverde 16% meer traffic op en 10% meer sales.