Rodenbach (een merk uit het portfolio van Palm Breweries) zet groot in op activatie aan de kust onder het motto ‘Rodenbach houdt van de kust – de kust houdt van Rodenbach’. In het kader daarvan is er het thema ‘Rodenbach, Cheers to the unexepected’ met een Rodenbach Beach Bar in Blankenberge.
Wie van 2 tot 6 augustus in de Rodenbach Beach Bar wilde komen, kon dat doen door een vrije val van 16 meter hoog. “Dan heb je na die sprong een Rodenbach verdiend,” zegt Tom Robberechts, brandmanager Rodenbach. “Maar je kon natuurlijk ook gewoon binnen komen….”
Rodenbach deelt in de beach bar ook speciale Rodenbach-zonnebrillen uit. “We hebben een actie gedaan in de horeca, in zo’n 1.000 café’s, waar de klanten een zonnebril konden winnen als ze een Rodenbach bestelden,” aldus Robberechts. “We zetten die actie verder aan de kust en delen in de Rodenbach Beach Bar en in nog een vijftal andere café’s zonnebrillen uit.”
Palm Breweries investeert dit jaar 2,3 miljoen euro in Rodenbach en de brouwinstallaties. Men wil Rodenbach positioneren als een alternatief voor pils. Dit voorjaar was er ook een actie op het punt van verkoop waar de consumenten bij aankoop van een clip Rodenbach een nieuw ontworpen glas kregen.