Handdoekenacties bij Solo en Dash - PromZ.be
Handdoekenacties bij Solo en Dash

Handdoekenacties bij Solo en Dash

In deze periode zijn Solo en Dash actief met handdoekenacties op het punt van verkoop. In beide gevallen gaat het om handdoeken van De Witte Lietaer. Dat wordt ook zo door de merken in hun uitingen over de actie gecommuniceerd. Solo (tegenwoordig een merk van Upfield) biedt een keukenhanddoek bij twee producten. Dash (Procter & Gamble) geeft een badhanddoek bij aankoop van drie producten.

Handdoekenacties zijn populair bij adverteerders en retailers. Eerder dit jaar gaf Duvel-Moortgat keukenhanddoeken als premium bij twee clips Duvel. Delhaize voerde een spaaractie voor Xandres-badtextiel en Total gaf per tankbeurt en met bijbetaling Olivier Strelli-handdoeken. Bij De Witte Lietaer noemt men artikelen als keukenhanddoeken, badhanddoeken, strandlakens, plaids, tafellinnen of dekbedovertrekken ‘tijdloze producten zonder houdbaarheidsdatum’. “Bovendien zijn dat geschenken die je steeds in diverse situaties kunt gebruiken: in de badkamer, op het strand, in de keuken, voor een student op kot, in je woonkamer of slaapkamer,” aldus De Witte Lietaer.
De Witte Lietaer vermijdt overigens “….een overload aan promotionele productie”. De promotionele acties mogen met andere woorden de eigen producten van De Witte Lietaer niet kannibaliseren. “Daarin zijn we heel streng, evenals in de selectie van klanten. Bovendien starten we nooit voor twee concurrerende merken tezelfdertijd een productie op.”

In de mei-editie van PromZ-be-magazine besteden we uitgebreid aandacht aan handdoeken als promotioneel artikel. Nog geen abonnement? Surf naar www.promz.be/nl/abonneren.