Na de Millennials nu de Plurals! - PromZ.be

Na de Millennials nu de Plurals!

Marketeers delen consumenten graag in in groepen. De Millennials stonden de laatste jaren in het middelpunt van de belangstelling van marketeers. In de VS spreekt men nu over de nieuwe uitdaging: de Plurals – dertien- tot vijftienjarigen…

Wie zijn de Plurals? Jongeren van dertien tot vijftien die net na de Millennials komen en vertegenwoordigers zijn van een pluralistische samenleving (vandaar Plurals). Het is de meest diverse groep consumenten. Het is ook een mobile generation: ze zijn heel vaardig met hun smartphones en tablets. En ze hebben 44 miljard dollar te besteden.
Volgens recent onderzoek (Turner Ignite/RedPeak) zijn de Plurals gewonnen voor merken die sociaal zijn, die de leeftijd van hun consumenten goed inschatten en die goed doen voor de wereld. De Plurals willen coole brands die innoveren en die hen het gevoel geven dat ze controle hebben en dat er naar hen geluisterd wordt. Verder hebben de Plurals uitgesproken meningen en verwachten ze dat ook van de merken. Marketeers moeten zich aanpassen aan hen. Dat is niet makkelijk, want, zo stellen de onderzoekers de Plurals willen niet graag in hokjes ondergebracht worden.