Promo-Biss, het vakblad over promotionele producten en business gifts, heeft in samenwerking met de Belgian Association of Promotional Products het initiatief genomen om dit jaar voor de eerst maal de ‘media-adviseur van het jaar’ te verkiezen.
Er zullen een gold, een silver en een bronze award uitgereikt worden. Met de prijs willen Promo-Biss en de BAPP de adviseurs belonen die zich onderscheiden door hun professionele aanpak in het kiezen van de juiste product media (promotionele producten en business gifts) voor hun klanten in het kader van hun marketing-activiteiten (zowel interne als externe marketing). Met de prijs willen Promo-Biss en de BAPP de professionalisering van de sector aanmoedigen. De sector van ‘product media’ staat immers voor grote uitdagingen zowel nationaal als internationaal. Alleen al de opkomst van het internet als aankoopkanaal dwingt hen hun positionering aan te scherpen en zich als media-adviseur ‘incontournable’ te maken.
De jury van de eerste ‘media-adviseur van het jaar’ bestaande uit vertegenwoordigers uit de sector zal een lijst van genomineerden opstellen. Op basis daarvan kunnen de ondernemingen/opdrachtgevers in de loop van september hun keuze maken. Hun stem is immers van groot belang: voor hen treden de adviseurs als ‘product-media’-partner op. Daarom ook weegt de stem van het publiek twee keer zo zwaar als die van de jury. De bekendmaking van de winnaar van de award volgt in oktober.