Afgelopen week is bij veel bedrijven de uitnodigingsmailing voor PromGifts 2017 (de enige Belgische vakbeurs voor product media op 29 en 30 maart aanstaande) in de bus gevallen. Opvallend daarin was een promotioneel item: een kaartje voor ‘mycards’ van Cartamundi.
Ann Van den Putte, program coordinator promotional services bij Cartamundi, zegt dat de ontvangers naar de trymycards-website kunnen gaan, daar de unieke code die op de meegestuurde kaart gedrukt was, ingeven en vervolgens eigen foto’s kunnen opladen om zo een gepersonaliseerd kaartspel te laten maken. Dat unieke digitaal gedrukte kaartspel kunnen ze dan tijdens PromGifts op de stand van Cartamundi afhalen.
Met die actie bereiken de partners verschillende doelen: PromGifts en Cartamundi krijgen traffic naar de beurs en Cartamundi kan mycards op die manier in de kijker zetten. “We werken nu een jaar met mycards, maar we merken dat het product nog wat bekendheid mist,” zegt Ann Van den Putte. “We zijn er echter van overtuigd dat het moet lukken. ‘Gepersonaliseerd’ is immers de trend van het moment en zeker zo’n kaartspel blijft behouden.”
Inmiddels heeft men al samengewerkt met onder meer een casino en een hamburgerketen. De codes hoeven niet zoals in de PromGifts-mailing op een kaartje meegestuurd te worden, maar kunnen bijvoorbeeld ook in een direct mail of een e-mail opgenomen worden of op de verpakking van een product gezet worden.
Overigens: op het kaartje van PromGifts staat dat tot en met 10 maart een gepersonaliseerd kaartspel aangevraagd kan worden, maar die datum is verschoven naar 20 maart.