USA: Promo-trends voor 2025 - PromZ.be

USA: Promo-trends voor 2025

Het Amerikaanse Advertising Specialty Institute heeft de trends voor promotionele producten voor 2025 op een rijtje gezet. Een rode lijn daarin is dat consumenten duurzame en functionele producten wensen. Wat men ook constateert is dat de sector van promotionele producten sneller dan andere jaren inpikt op de populariteit van producten in consumentenmarkten om die ook als promotioneel item beschikbaar te stellen. 

Het ASI stelde verder vast dat er sprake is van een ‘optimistic change’. Het gaat daarbij om positiviteit, hoop en verantwoordelijkheid voor de leefomgeving. “Consumenten zoeken steeds meer naar eco-bewuste, functionele en inspirerende producten. Merken moeten betrouwbaar en klimaat-gerelateerd communiceren en duurzaamheid ondersteunen,” aldus het ASI. 

In de promotionele sector vragen vooral jongere kopers om duurzame producten. “Bedrijven focussen meer op duurzame producten en transparantie. Er is een significante groei in omzet van duurzame producten en daarvan is er nu een groot aantal in de promotionele sector.” 

Men stelt ook vast dat er meer gebruik gemaakt wordt van papier op basis van een bijproduct van de productie van suikerriet. Dergelijk papier is biologisch afbreekbaar en hernieuwbaar. “Het biedt een eco-vriendelijk alternatief voor het klassieke papier op houtbasis,” aldus het ASI. Tenslotte blijven drinkbekers en -flessen een populaire categorie in de promotionele wereld. Ook hier geldt dat er een focus moet zijn op duurzame materialen.